واکنش بازیگران به پیشنهاد اولویت دادن به هنرمندان در واکسیناسیون کرونا
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۷۸۴۱
شماری از بازیگران سینما و تلویزیون اعلام کردند که با اولویت دادن به هنرمندان در واکسیناسیون کرونا مخالف هستند و تمایل دارند مثل شهروندان عادی جامعه در نوبت دریافت واکسن قرار بگیرند چراکه خودشان را تافته جدابافته نمیدانند.
قدس آنلاین: فاطمه معتمدآریا، پدرام شریفی، هانیه توسلی، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، علیرام نورایی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، نوید محمدزاد، آزیتا موگویی، افشین رحمانی، ایرج نوذری، مریم بحرالعلومی، سیما تیرانداز، فلور نظری، لیلا اوتادی، حسین پاکدل، مهران رنجبر، کامران تفتی، فریبا نادری، شراره رخام و جواد خواجوی از جمله بازیگرانی هستند که تا کنون مخالفت خود را با نامه روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و درخواست قراردادن هنرمندان در کنار کادر درمان برای دریافت واکسن کرونا اعلام کردهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معتمدآریا: اولویت با واکسیناسیون همه مردم ایران است
فاطمه معتمدآریا، بازیگر پیشکسوت با انتشار ویدئویی کوتاه در صفحه اینستاگرامش گفت: من خبر هر گونه فعالیت در رابطه با اولویت واکسیناسیون هنرمندان را تکذیب می کنم. اگرچه در دوران شیوع ویروس کرونا بازیگران شریفی را در سینما و تئاتر از دست دادیم؛ ولی اولویت با واکسیناسیون گسترده و بیوقفه وقت همه مردم ایران است.
حبیب رضایی نیز با انتشار هشتگ واکسن برای همه ایران نوشت: ترتیب و اولویت تزریق واکسن کرونا در شکل جهانی، کاملا صحیح و قابل دفاع است. هر گونه جابجایی در این تقسیم بندی، فاقد ارزش علمی و انسانی است. به جای تغییر نوبتها و تفسیرهای جدید، باید میزان خرید ونحوه توزیع، تسریع و ساده و در دسترس شود.
هانیه توسلی دیگر بازیگری بود که به این تصمیم واکنش نشان داد. او نوشت: «خدای بزرگ این چه پیشنهادیه آخه؟ کادر درمان در اولویت هستند و بعد سالمندان و بیمارانی که بیماری زمینه ای دارند. بهترین روش ممکن استاندارد جهانی است.»
لیلا اوتادی: من آخرین نفری هستم که واکسن خواهم زد
لیلا اوتادی نیز در واکنش به سخنان علیرضا وهابزاده، مشاور وزیر بهداشت درباره در اولویت نبودن سلبریتیها برای دریافت واکسن کرونا، نوشت که او بهعنوان آخرین نفر در ایران واکسن خواهد زد.
این بازیگر سینما نوشت: به شخصه تا کل ۸۰ ملیون نفر ایرانی در دورترین نقاط و روستاها واکسن نزنند، از زدن واکسن معذورم.
دوباره داستانی مثل داستان مالیات برایمان نسازید
پدرام شریفی نیز در مطلبی نوشت: «ممنون که متوجه شرایط سخت ما در هنگام تولید یک فیلم هستید (که بدون ماسک مجبور به ایفای نقش خود هستیم) اما خون ما رنگین تر از آن آدمی نیست که مجبور است با مترو به سر کار خود برود، مجبور است سوار تاکسی شود وامیدوار باشد که کنار دستی او کرونا نداشته باشد.من به آن سربازی فکر میکنم که در خوابگاه می خوابد و مجبور است دو سال در این شرایط خدمت کند. من از توجه شما متشکرم اما ترجیح میدهم از شما در خواست کنم تا شرایط واکسن زدن را برای همه ی مردم با همان اولویتی که در جهان برقرار است انجام دهید.»
علیرام نورایی، بازیگر نیز در این رابطه نوشت: «به امید روزی که همه هموطنانم واکسن کرونا اونم از بهترین نوعش (که امیدوارم واکسن تایید شده ایرانی باشه) رو در اختیار داشته باشند. شغل من و همکارانم در جلوی دوربین تنها شغلیه که زمان انجام کار نمیتونیم ماسک بزنیم و بیشتر در معرض ابتلا قرار میگیریم. سوءتفاهم نشه ، منتی نیست و وظیفمون رو انجام میدیم. اما بنده کاملاً با سهمیه واکسن هنرمندان مخالفم و سپاسگزار از کسانی که به فکر ما هستند. لطفاً دوباره داستانی مثل داستان مالیات برایمان نسازید!»
منبع: خبرگزاری ایرنامنبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: لیلا اوتادی کرونا واکسن واکسن کرونا لیلا اوتادی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و میتوانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بودهاند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب میآید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.
فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمیترین فیلمنامهنویسان پس از انقلاب به حساب میآید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستونهای فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش میبرد. قصهای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره میزند.
توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح میکند. سپس با یک فلاشبک به گذشتهای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید میزند که سرانجام به یک نقطه عطف میرسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاهاش به جهان تغییر میکند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تمهای فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار میدهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشتهای زمانی هم رخ میدهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمیکند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکههای پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.
داستانهای فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامههای امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونهای درخشان به حساب میآید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاءالدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل میدهد و تماشاگر را به حدس و گمانهایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار میکند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقهای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم میخورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همانطور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیتهای اصلی گره زده است.
حسن فتحی در آخرین ساخته سینماییاش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شستهرفتهای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا میکند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم میخورد. برای مثال میتوان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمیتوان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زندهیاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.
یکی از چالشهای مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب میآید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر میرسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخابهای هوشمندانهای برای ایفای نقشهای مولانا و شمس تبریزی بودهاند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقشها موفق بوده اند.
مست عشق از آن دسته فیلمهایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت میتوان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013